keskiviikko 14. syyskuuta 2011

Without mysteries, life would be very dull indeed. What would be left to strive for if everything were known?

neule H&M farkut Farkkushop kengät Aleksi13
Tosiaan tänään käytiin siellä Huutoniemen mielisairaalassa tutustumassa ja oli kyllä aika mielenkiintoinen paikka. Siellä olisi hyvä vain osata ruotsia, hups.. :) Se puhuja oli kyllä tosi kannustava että sitä kyllä oppii siellä ja ne asiakkaat on kans tosi innokkaita "opettamaan" jos on vain ittellä halua oppia. Vähän harmittaa koska, meillä ensisijaisesti jouluna valmistuvat saavat valita ensin työharjoittelupaikkansa, joten aika epätodennäköstä että meille jää mitään kovin hyviä paikkoja tuonne ainakaan nyt kolmannelle jaksolle, mutta pidän peukut pystys. :) Keväällä on sitten meidän vuoro onneksi valita ensin.

Tosiaan kiinnostus lasten ja nuorten psykiatriselle osastolle säilyi, mutta kiinnostus nousi myös osasto 3 :sta kohtaan (eli Osasto 3 on akuutti psykiatrinen osasto, jossa hoidamme eri psyykkisten sairauksien kohtaamia potilaita. Työskentelemme potilasta kunnioittaen ja lähiomaiset huomioiden. Osastollamme saat apua, mikäli omat voimasi ovat ehtyneet, sinulla on elämässä kriisi tai mielesi on järkkynyt. Tästä yleisimmät hoitoon tulosyyt.)  

Myös kuntoutusosasto 5 herätti kiinnostusta (Osastollamme hoidetaan potilaita, joiden sairaus vaatii turvallisen ja ohjatun ympäristön. Valtaosa potilaista on skitsofreniapotilaita. Osastonme 10 potilaspaikkaa on tarkoitettu sekä miehille että naisille. Potilasturvallisuuden ylläpitämiseksi Osastomme on ns. "suljettu osasto", tarkoittaen sitä, että ulko-ovet ovat normaalisti lukitut. Tästä osaston arkea.)

Viimeisellä työssäoppimisjaksolla eli keväällä olisi kiva mennä akuuttiosasto 2 :lle, koska se on mielestäni huomattavasti vaativampi/haastavampi paikka kuin edelliset joista kerroin. (Osasto 2 on suljettu akuuttipsykiatrinen osasto, jossa on 15 paikkaa. Osastolla hoidetaan sekä miehiä että naisia, joilla on psyykkisiä ongelmia sekä jossain määrin alkoholin ja huumeiden väärinkäytöstä johtuvia psyykkisiä häiriöitä. Hoito voi olla vapaaehtoista tai vastentahtoista)

..saa nyt nähdä mihinkä sitä lopuksi päätyy, täällä missä mä asun ei oo ainakaan yhtään mitään mihin haluaisin, mutta sen mä tiedän että tää on niin mun juttu! :)

Mikä on se teidän juttu? :) Tell me!

 Emilia De Poret - Weightless

8 kommenttia:

  1. Ottaako ne muka harjoittelijoita suljetulle?

    VastaaPoista
  2. Ano: Ottaa ne meidän koulutusohjelman opiskelijoita, koska me opiskellaan mielenterveyshoitajiksi ja niitä tuolla juuri työskenteleekin.

    VastaaPoista
  3. mun juttu on se lapset ja nuoret :) joko koulunkäyntiavustajaksi tai sitte ihan vaan johonki päiväkodille jne. mutta toi mielenterveys- ja päihdetyöki kuulostaa ihan yli mielenkiintooselta !

    VastaaPoista
  4. mä oon lukion kakkosel ja voin kertoo että mä oon ihan hukassa sen suhteen että mikä mun juttu on! mut johtuu varmasti myös just siitä että aika vähän on tätä tietoo eri aloista. :D

    VastaaPoista
  5. Sen mä tiedän että toi on niin sun juttus!! Tsemppiä opiskeluihin! <3

    VastaaPoista
  6. laur: Joo lanut oli kans mun lähtökohtana ku hain tälle alalle.. :) Kannattaa olla keväällä korvat höröllä kun kerrotaan teille näistä eri koulutusohjelmista! Yhtenä vinkkinä: Jos suuntaudut tähän mielenterveys ja päihdetyöhön niin varmasti pääset työskentelemään lasten/nuortenkin kanssa, kun taas jos jäisit pelkkiin lanuihin niin sieltäpä ei päästäkkään noin vain mihinkään "mielenterveys" paikkaan. :P Ihan sama juttu jos suuntautuu vanhustyöhön, sä pääset kaikista muistakin koulutusohjelmista kyllä työskentelemään niitten kans:D
    Ano: No siellä nyt on vähän enemmän aikaa onneksi miettiä kuin yläasteella, mutta sulle antaisin sellasen vinkin että kannattaa vain olla itte aktiivinen ja oma-aloitteinen tuon opiskeluasian/tulevaisuuden suhteen. Kerrot opolle mikä sua kiinnostaa ja tiedustelet eri mahdollisuuksista/vaihtoehdoista :) Mikään ei oo mahdotonta jos vain on tarpeeksi intoa ja halua!
    Ano1: :') Kiitos suunnattomasti! <3

    VastaaPoista
  7. joo no näin mäki oon ymmärtäny :-) mutta kyllä musta silti tuntuu että lanut on se mun juttu johon suuntaudunki sitte :P

    VastaaPoista
  8. laur: jooh, hyvä tietää täs vaihees jo se oma juttunsa :)

    VastaaPoista