lauantai 4. tammikuuta 2014

2014 please be better than 2013

Tammikuussa aloitin opiskelemaan sairaanhoitajaksi Vaasan ammattikorkeassa, käytiin luokan ja tutorien kesken keilaamassa, pidettiin ekat luokkabileet yhden meidän tutorien luona (jatkettiin ollikseen), vietin paljon aikaa Miljan kanssa (myöhästyttiin ekalta tunniltaki ekana pvnä koulussa, oltiin vähän hukassa), tehtiin Jekan kanssa ruokaa ja pidin ylipäätään kovasti tästä uudesta vaiheesta elämässäni. Luokka tuntui tosi hyvältä jo ekojen päivien jälkeen. Luojan kiitos etten päässyt syksyllä vielä kouluun. :D Selvästi oli kohtalolla sormensa pelissä..
Helmikuun alussa juhlittiin mun 20-vuotis synttäreitä fonassa pöytä varattuna, olin ekaa kertaa Viking Grace laivalla Jekan, pikkusiskoni kavereiden ja perheeni kanssa, kova treenaaminen jatkui, oli ekat viralliset opiskelijabileet, ystävänpäivänä oltiin Jekan kanssa Pancho Villassa syömässä ja serkut oli jossain vaiheessa kuuta kylässä. Lähennyttiin päivä päivemmältä enemmän Miran ja Sallan kanssa, olin ihan myyty näille kahdelle ihanalle tytölle, joiden kanssa taidettiin tässä kuussa tilatakin liput kesän tulevalla Weekend Festivaalille.
Maaliskuun selvä kohokohta oli vamokin järjestämät sitsit loveboat -teemalla. Kauheesti multa ei löytynyt kuvamateriaalia tältä kuulta. Ihan kelpo kuukausi tämäkin varmasti oli. Ainakin tuo 21 tapaa pilata avioliitto oli tosi hyvä leffa.
Huhtikuussa oli selvästi taas mieleenpainuvempia hetkiä enemmän. Olin Seinäjoella juhlimassa vanhojen ystävien luona pariin otteeseen, ajeltiin Jaanan kanssa kevään ekat ajelut, kevään kolmannet opiskelijabileet koittivat ja piipahdin Seinäjoella Jennin kanssa pitkällä jutustelutuokiolla/pienellä shoppailureissulla.
Toukokuu oli ihan uskomattoman lämmin kuukausi ja koulu meillä loppuikin jo heti alkukuusta. Tein muutamat vuorot kotipitäjässä vuodeosastolla ja muuten nautin aika paljon rannalla Sallan kanssa lämpimistä päivistä. Juhlittiin vappua railakkaasti Joonaksen luona ja sieltä jatkaen reweliin Solarsky tapahtumaan. Fonassa käytiin jossain erotiikkabileissä selvinpäin Miran ja Sallan kanssa. Loppukuusta oltiin luokan ja parin tutorin kesken mökillä Vöyrillä. Jännitin myös hieman tulevaa muuttoa entisen poikaystävän kanssa ja pakkailua riitti mielin määrin.
Kesäkuussa aloitin työt Vaasan kaupunginsairaalan 8 osastolla, Jekka oli luonani, tein elämäni ekat omat kauppaostokset (kuten kuvasta näkyy:D), oli pikkusiskoni rippijuhlat, vietettiin porukalla juhannusta Kalajoella (siellä hukkasin ihanasti puhelimenikin) ja kulutettiin jälleen paljon aikaa rannalla Sallan ja Miran kanssa. Käytiin myös monesti pelaamassa biitsiä Tropiclandian takana. Tää tais olla vuoden ainut kuukausi, jolloin en käynyt kertaakaan salilla (hyi mua).
Heinäkuu olisi saanut olla huomattavasti lämpöisempi kuukausi. Muistaakseni satoi paljon ja oli muutenki synkkäsää jatkuvasti. Pidettiin tuparit, pikkusisko oli yökylässä, olin Kalliojärvellä mökkeilemässä ihanien ystävien kanssa, mahdutin aina itseni ottamaan aurinkoa tuon aikaiselle parvekkeellemme ja vietettiin tosi kiva päivä Sallan ja parin muun kanssa ottaen aurinkoa, uiden ekaa kertaa järvessä tuolle kesää ja myöhemmin illalla istuskeltiin terassilla. Vähän ennen kuun vaihtumista oltiin Jekan kanssa Helsingissä katsomassa Rihannaa ja shoppailemassa, aivan mahtava ja unohtumaton reissu. Tässä kuussa aloitin myös käymään Vaasassa salilla.
Elokuu oli aivan mahtava kuukausi. Lähdettiin Miran ja Sallan kanssa extempore viettämään iltaa tuikituntemattomien kanssa ja tästä tulikin yks ikimuistoisimmista kesäilloistani, lähdettiin samalla tyttököörillä Weekend Festival :lle Helsinkiin, ihania jälleennäkemisiä kotona, käytiin kuvailemassa pikkusiskon kanssa auringonkukkapellolla, juhlittiin kesätyökavereitten kesken ja oltiin Kalliojärvellä mökkeilemässä luokan ja tutorien kesken. Me ei oikestaan koskaan ees juhlita pelkällä luokalla vaan lasketaan automaattisesti Joonas, Tuomas ja Lauri joukkoon. Siinä on kyllä kolme aivan huippua tyyppiä vailla vertaistaan!
Syyskuussakin riitti vielä sen verran lämpimiä päiviä, että pidin vielä viimeistä kertaa shortsejakin jalassa. Olin pariin otteeseen kattomassa rugbyä, tehtiin Miran kans tosi hyvää ruokaa, päästiin lopulta osallistumaan olutpialaisiin (elämäni parhaimpia muistoja) ja olin loppukuusta Jekan luona juhlimassa sen tupareita ja synttäreitä. Muilla mun luokkalaisilla alkoi työharjoittelu kuun alussa, mutta mä olin hyväksilukenut sen ja sain sitten puurtaa töitä palkallisena koko sen ajan.
Lokakuu oli kyllä vuoden epämukavin kuukausi. Mahtui siihen onneksi pari kivaakin muistoa eroa peittoamaan. Oltiin Sallan kanssa laivalla ja Jekka tuli Vaasaan piristämään mua (jatkettiinkin iltaa olliksessa). Parissa viikossa pääsin onneksi jo muuttamaan yksin asumaan. Onneksi töissä vinkattiin laittamaan Ikkuna -lehteen ilmoitus, niin johan alkoi soittoja tulemaan enkä olisi voinut täydellisempää asuntoa löytää ja saada. Vuokranantajakin on niin mukava. Oli ihana huomata miten ystävät jaksoi olla jatkuvasti tukena ja kysyä miten mä voin. Oon niin kiitollinen niistä :* Iskä silloin sanoikin hyvin, "sitä saa mitä on antanutkin".
Marraskuu olikin yhtä juhlimista treenaamisen ohella. Ihmettelen kyllä miten paino on pysynyt samana, no onneksi näin. Oli yhdet omat tuparit ja kahdet kaverien, triangelin etkobileet meni selvinpäin, seuraavana päivänä laivalla meniki vähä railakkaammin ja sitten oltiin Jekan kanssa Maisulla juhlimassa Seinäjoella. Virallinen vuokrasopimus alotettiin marraskuun ekasta päivästä ja koko kuu menikin metsästäessä uusia huonekaluja, koska mulla ei ollut juuri mitään omaa (pyykinpesukone ja lipasto vaan). Äidistä, iskästä ja mun isovanhemista oli tällöin ihan mahdottoman suuri apu ja tuki kaikessa. En oikein tiedä vieläkään miten voin koskaan tulla niitä siitä kaikesta kiittämään.
Joulukuu tuli nopeesti ja vielä nopeempaa se oli ohi. Oltiin luokan ja Joonaksen kanssa keilaamassa, vietettiin mun toisia tupareita tyttöjen kesken, olin tosi paljon töissä, treenasin ahkerasti, välipäivinä saatiin serkut kylään, kävin vähän alennusmyynneissä tuhlaamassa rahojani kenkiin ja uutta vuotta juhlittiin Sallan kanssa ekaa kertaa baarissa.

Vielä jälkifiilistelyjä 2013 vuodesta..
- Oon tavannut vuoden aikana mitä mahtavampia persoonia ja moni on jättänyt muhun omanalaisen jälkensä. Eritoten haluan luokkalaisista mainita Miran, Sallan, Riikan ja Veran, neljä niin mahtavaa ja ihanaa tyttöä suurella ja aidolla sydämellä. Mirasta ja Sallasta oon saanut niin kullanarvoiset ystävät, etten vois enää kuvitella elää päivääkään ilman niitä. Tutoreita ylistin jo aiemmin tekstissä ja täytyy kyllä mainita Paulinkin nimi tässä, aivan huippu tyyppi isolla H:lla. Kesätyökavereista mulle tarttui hihaan myös aivan ihania ystäviä, joiden kanssa pidetään vieläkin yhteyttä. Muita mahtavia tyyppejä on myös tullut tavattua risteilyllä ja Sallan/Miran kautta mm. Reetta, Juuso, Jarno, Tommi, Arttu ja Eetu. Tää vuosi on ollu erittäin opettava ja vahvistanu mua taas monin kerroin. On lahja omistaa tälläisiä ystäviä. Etenkin vanhatkin ystävät ovat olleet isossa roolissa, kuten Jekka, Juho, Jenni, Jaana, Maisu ja Henna. Oon aika tyytyväinen tuohon menneeseen vuoteen, koska uskon että näin näitten asioitten pitikin mennä. I'm happy now. :) Ja paras asia tässä on etten muista, koska olisin itkenyt viimeksi.

..ja mietteitä tulevasta 2014 vuodesta.
- No päätin elämäni ensimmäistä kertaa alottaa vuoden tipattomalla ja pyysin yhtä mun kaveria, joka on suuri valmistunut pt :ksi tekemään mulle uuden saliohjelman. Eilen päästiinkin sen kimppuun ja tänään jatkettiin. Vaikutti kyllä tosi lupaavalta setiltä ja tästä se taas lähtee. Vielä kovemmalla otteella kuin vain vuosi sitten. Mulla on erittäin hyvä fiilis tästä kaikesta ja koko tulevasta vuodesta ylipäätään. Saa nähdä mitä kaikkea se tuo tullessaan.. avoimin mielin otan ainakin kaiken vastaan. :) Riinaa mulla on ihan mieletön ikävä ja aionki tässä mennä joku viikonloppu moikkaamaan sitä ellei se satu tulemaan tänne mun synttäreiksi, se olisi kyllä paras synttärilahja. Muuten tulevalta vuodelta toivon paljon uusia tuttavuuksia ja kokemuksia, Weekend Festivalia odotan erityisesti ja sitä että pääsen itse tutoriksi (hakemus on jo pistetty eteenpäin). Olisipa jo kesä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti