tiistai 23. marraskuuta 2010

Slowly as the years go on you lose friends you never thought you would.

 "I want to see my own funeral. I want to see who will be crying, and who will be there. But more than anything, I just want to see who cares" 


Wikipedian ajatus ystävyydestä: "Ystävyys tarkoittaa kahden tai useamman ihmisen välistä yhteistyötä ja palvelevaa käyttäytymistä. Henkilöitä kutsutaan ystäviksi. Ystävysten välillä on molemminpuolista mieltymystä ja luottamusta. Ystävyyteen sinänsä ei liity mitään romanttista tai seksuaalista, mutta ystävyyden lisäksi kahden ihmisen välillä voi olla muitakin, myös romanttisia ja seksuaalisia tunteita. Ystävyys voi syntyä samankaltaisia kokemuksia omaavien ihmisten kesken tai ystävyydelle voi olla käytännön tarpeita."

Mulle ystävä merkitsee niin montaa asiaa tai niitä on montaa eri tyyppiä. On hyviä ja parhaita sellaisia ja sitten pelkästään ystäviä. Ala-asteella ystävät vaihtu aika tiuhaan tahtiin ja olihan mulla parasystäväkin, mutta ajat ja ihmiset muuttuu. Tällä hetkellä en olisi kyllä välttämättä kuvitellut, että mun elämä näin ois näin mennyt kun se nyt on mennyt, mutta en mee valittamaan. Eletty mikä eletty.

 "Missing old memories that you know you can never get back"

On asioita joita kadun, mutta onneks niitä ei oo paljoa. Ihmisiin joihin oon saanut tutustua tän parin vuoden aikana niin en kyllä katuis päivääkään, päinvastoin. Ne on auttanut mut jaksamaan vaikeuksien yli, nimenomaan ne aidot ystävät. Pelottaa ajatus herätä aamuun, johon joku heistä ei olisikaan herännyt. Mun maailmanloppu ois kyllä se että kaikki hylkäis mut. Ystävät on mulle niin henkireikä, mulle kertyy jo hikipisaroota ottalle riidoissa olemisesta tai riitelystä ylipäätänsä. Viime vuonnakin olisin voinut tehdä asioita niin paljon toisin, vasta tänä vuonna alannut tajuamaan ystävien merkityksen. Niistä joista oikiasti välittää kuuluu pitää kiinni, pitää yhteyttä, muistaa, viettää aikaa ja kertoa että välittää. 

"A true friend goes straight to your fridge when they come over."



Pienet eleet, sanat, katseet, teot, kosketukset, niistä ystävän tunnistaa. Pari esimerkkiä, "Haluutko ottaa toisen näistä mun kuulokkeitten napeista?", ei sitä ny aiva tuiki tuntemattomille tarjota. "Millä sä meet kotiin? Haluutko tulla samalla kyydillä ettei sun tartte jäädä odottelemaan?", mikä ihana ajattelevainen ystävän ele tarjota kyytiä. Halauskin tekee paljon kun nähdään. Ihmisistä vain huomaa niin helposti keistä he välittävät esim. bussissa istuessani, paikkoja ei ole enää vapana ja Soile astuu bussiin ja heilutan jo kaukaa että "Täällä mä oon tuu tänne" tai muutenkin kun nähdään jossain niin ollaan vain enemmän toisen tulosta innoissaan kuin toisen. Meitä on moneen junaan kuitenkin, poikkeuksia löytyy.

"Älä itke sellaisen ihmisen takia,joka ei itkisisi sinun takiasi."

Parisuhdekin vie oman aikansa aina ystävyyssuhteista, mutta oon yrittänyt mahdollisimman paljon tasapainotella niitten välillä. En pystyis ikinä kyllä valittemaan niitten kahden väliltä, vaikka joku vaatisikin. Huono puoli tässä on se, että mulla on niin paljon ystäviä joille jokaiselle pitäisi yritä jakaa aikaansa poikaystävän lisäksi ja niitten kahden yhdistäminenkään ei oo aina hyvä juttu. Siinä välistä tulee monesti joko huonon tyttöystävän tai huonon ystävän morkkis. ..Ja mä jos joku osaan stressaamisen. Onneksi mun ystävät on aika joustavia ja ymmärtävääsiä. :)


"The happiest people don't have the best of everything, 
they just make the best of everything they have."

4 kommenttia:

  1. Sut ku sais ystäväksi! Vaikutat niin lojaalilta, avoimelta ja aivan ihanalta ihmiseltä! :)

    VastaaPoista
  2. ihana postaus! sut ku sais ystäväksi! :-) oot niin aidon tuntunen ihminen, jolla on elämänasenne kohillaan ja tekee mitä vaan unelmiensa eteen. ihailen!

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus! Jäin vain hieman ihmettelemään, kuinka luokittelit läheisimmiksi ystäviksesi henkilöitä, joiden kanssa et ole kovin tiiviisti tekemisissä, olet nähnyt 3 kertaa tai juuri vasta tutustunut? :DDD

    VastaaPoista
  4. Anonyymi: parhaani kyllä yritän ystävänä tehdä:) ihana kuulla, kiitos!
    grrt: veti kyllä aiva kylmille väreille! kiitos kauniista sanoistas :)
    Anonyymi: Kiva jo tykkäsit! Läheisin ihmissuhde on viime kesältä (eli Jekka) ja kyllä mäkin siinä yllätyin että miten meistä tuli niin nopeesti. Tiesin kyllä ihmisen entuudestaan, mutten ollut tutustunut sen koommin. Ja Riinan kans ollaan tunnettu jo 4 vuotta, siinä ajas kyllä ehtii ihmiseen tutustua mielestäni vaikkei oltaiskaan nähty monesti, välimatkaa löytyy nimittäin päälle 400km.

    VastaaPoista